سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی عینک واقعیت مجازی شیائومی مدل Play 2

عینک واقعیت مجازی شیائومی مدل Play 2 بسیار شبیه به هدست واقعیت مجازی daydream گوگل می باشد با طراحی جذابتر و بروزتر. بدنه این هدست از جنس پلاستیک می باشد که بر روی آن یک رویه از جنس پارچه woolenex (pcabs +کتان با کشسانی بالا) می باشد که به آن حالت پنبه ای داده است.

در عینک واقعیت مجازی شیائومی مدل Play 2 برخلاف نسخه قبلی آن شاهد یک بند معمولی هستیم و دیگر خبری از بند سه مسیره نیست این بند که همراه با هدست عرضه می شود از جنس نایلون مقاوم می باشد. تقریباً یک سال پیش شیائومی اولین هدست واقعیت مجازی خود را با طراحی زیپدار برای حفاظت از گوشی عرضه کرد اما این هدست در مقایسه با سایر هدست های موجود در بازار کمی بزرگ بود به همین دلیل شیائومی در این نسخه اندازه آن را کوچکتر طراحی کرده است. برخلاف هدست واقعیت مجازی daydream گوگل و یا هدست gear سامسونگ هدست های شیائومی دارای یک اپلیکیشن واقعیت مجازی اختصاصی نمی باشند و با تمامی اپلیکیشن ها کار می کنند. در عملکرد عینک واقعیت مجازی شیائومی مدل Play 2 چیزی بیشتر از یک هدست واقعیت مجازی که با مقوا ساخته شده اند را ارائه نمی دهد در ادامه با ما همراه باشید تا بررسی کنیم که آیا این محصول ارزش خریدن را دارد و یا خیر؟

طراحی

عینک واقعیت مجازی شیائومی مدل Play 2

ما تاکنون هدست های واقعیت مجازی بسیاری را امتحان کرده ایم که تعدادی از آنها مبتنی بر کارتبرد گوگل بوده اند و بدنه ای از جنس مقوا داشته اند که این مسئله باعث سبکی بیش از حد آنها می شود. اما هدست های واقعیت مجازی که بدنه ای از جنس پلاستیک دارند علاوه بر محکمتر بودن دارای وزن بیشتری نیز می باشند که این مسئله می تواند در استفاده های طولانی مدت باعث اذیت شدن کاربر شود. شیائومی در طراحی عینک واقعیت مجازی شیائومی مدل Play 2 بسیار خوب عمل کرده است و تا جایی که امکان داشته است وزن این هدست را کم نگه داشته است و به طور قطع می توان گفت که این هدست یکی از سبکترین هدست های پلاستیکی موجود در بازار می باشد. رویه پارچه ای که شیائومی بر روی بدنه پلاستیکی این محصول قرار داده است باعث می شود که در هنگام لمس این هدست احساس خوبی به شما دست بدهد هرچند این رویه کاملاً نرم نیست اما به طور قطع از یک بدنه پلاستیکی بهتر می باشد. برعکس مدل قبلی این محصول که دارای زیپ بود در این محصول تنها یک شیار ساده برای قرار دادن گوشی تعبیه شده است که این مسئله برداشتن و گذاشتن گوشی را بسیار آسانتر کرده است. همچنین برای جلوگیری از تکان خوردن گوشی و جلوگیری از وارد شدن خط و خش به آن بالشتک های سیلیکونی در کناره و زیر محل قرار گرفتن گوشی تعبیه شده است.

عینک واقعیت مجازی شیائومی مدل Play 2

این هدست دارای وزنی معادل 183 گرم می باشد که نسبت به بسیاری از هدست های واقعیت مجازی موجود در بازار سبک تر می باشد و همچنین نسبت به نسخه قبلی خود 25 گرم سبکتر می باشد. این مسئله باعث می شود که در استفاده طولانی مدت به شما احساس بدی دست ندهد. طبق اعلام خود شیائومی این هدست واقعیت مجازی دارای میدان دیدی معدل 93 درجه می باشد که در مقایسه با سایر رقبا دارای وسعت کمتری می باشد اما همین میزان نیز برای داشتن یک تجربه واقعیت مجازی فوق العاده کافی می باشد. این هدست واقعیت مجازی توانایی کار با گوشی هایی که صفحه نمایش آنها بین 4/7 تا 5/7 اینچ می باشد را دارا است. البته بازبودن شیار این هدست باعث می شود که بتوان از گوشی های بزرگتر نیز استفاده کرد. ما از یک گوشی شیائومی Mi Max 2 که دارای صفحه نمایش 6/44 اینچی می باشد استفاده کردیم هرچند در حاشیه ها کمی مشکل دیده شد اما به طور کلی با توجه به سایز گوشی عملکرد هدست بسیار خوب بود. یک دکمه پلاستیکی بزرگ در بالای این هدست برای انتخاب برنامه و بازی ها و اعمال برخی تنظیمات مورد نظر کاربر قرار گرفته است. وجود تنها یک بند در این محصول باعث می شود کمی فشار بر روی بینی شما احساس شود که البته قابل چشم پوشی می باشد. همچنین درمورد طراحی این محصول باید گفت که نسبت به نسخه قبلی میزان ورود نور بسیار کمتر شده است که این مسئله باعث می شود تجربه واقعیت مجازی شما با کیفیت بالاتری انجام شود.

عملکرد

عینک واقعیت مجازی شیائومی مدل Play 2

طراحی ساده عینک واقعیت مجازی شیائومی مدل Play 2 باعث شده است برداشتن و گذاشتن گوشی بسیار آسان باشد و هیچگونه نیازی به گیره و یا زیپ نباشد. لنزهای این هدست ثابت می باشند و قابل تنظیم نیستند اما برخلاف نسخه قبلی فضای کافی در پشت لنزها وجود دارد که این مسئله باعث می شود حتی با داشتن عینک یک تصویر شفاف را مشاهده کنید. بعد از قرار دادن گوشی در جای خود وزن هدست کمی سنگین می شود که این مسئله باعث می شود شما مجبور شوید بند محصول را دوباره تنظیم کنید تا هدست دوباره در نقطه تعادل قرار بگیرد بهتر بود شیائومی در این هدست نیز از یک بند 3 محوره استفاده می کرد. در استفاده از این هدست مقدار کمی نور از طرفین وارد می شود که البته بسیار کم می باشد. نکته قابل توجه در این قسمت این است که هیچ نوری از قسمت زیری به چشم ما نرسید. بر روی این هدست برای جلوگیری از داغ شدن برشهای کوچکی قرار گرفته است. استفاده از عینک واقعیت مجازی شیائومی مدل Play 2 بسیار آسان می باشد شما کافی است که اپلیکیشن کارتبرد را اجرا کنید تا بتوانید یک دمو از آنچه که می توانید انجام دهید را مشاهده کنید. همچنین شما می توانید ویدئوهای واقعیت مجازی موجود در یوتیوپ را مشاهده کنید و یا اینکه برنامه های سازگار با واقعیت مجازی را از google play دانلود و استفاده کنید. تجربه استفاده از این هدست همانند سایر هدست های واقعیت مجازی بود شما می توانید در تمامی جهت ها سر خود را بچرخانید و شاهد یک اثر سه بعدی باشید. این مورد در هنگام تماشای فیلم بسیار هیجان انگیز می باشد. دکمه موجود در بالای هدست که انجام برخی از وظایف را برعهده دارد در مکان خوبی قرار گرفته و به آسانی قابل دسترسی می باشد. در انجام بازی های واقعیت مجازی ما از یک کنترلر بولوتوث استفاده کردیم که به راحتی متصل شد و به خوبی کار کرد. وضوح و عملکرد هدست های واقعیت مجازی وابستگی مستقیمی به گوشی شما دارد. اگر از یک گوشی پرچمدار استفاده کنید شاهد بالاترین کیفیت و وضوح خواهید بود اما اگر از یک گوشی ارزان قیمت استفاده کنید شاید در تماشای ویدئوهای واقعیت مجازی مشکلی نداشته باشید اما به احتمال زیاد در انجام بازی ها به مشکل برخواهید خورد.

نتیجه گیری

عینک واقعیت مجازی شیائومی مدل Play 2 یک هدست واقعیت مجازی زیبا می باشد که دارای مزایایی مانند وزن سبک، رویه بدنه پارچه ای، شیار قرار گیری گوشی ساده و معایبی مانند نداشتن بند 3 محوره اشاره کرد. در پایان باید گفت اگر به دنبال یک هدست واقعیت مجازی زیبا که بتوانید یک تجربه مقدماتی را در واقعیت های مجازی دست پیدا کنید عینک واقعیت مجازی شیائومی مدل Play 2 می تواند یک انتخاب مناسب برای شما باشد.