سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی بهترین هدفون برای گوش دادن به موسیقی

هدفون را می‌توان تجلی موسیقی در دنیای مدرن دانست. اما تنوع گسترده، انتخاب هدفون مناسب را دشوار ساخته است. هدفون‌ها را می‌توان براساس معیارهای مختلفی دسته بندی کرد. هنگام خرید هدفون ، یافتن گزینه مناسب در موتورهای جستجو و فروشگاه‌های اینترنتی ممکن است حتی مشکل‌‌تر از انتخاب و خرید هدفون در بازار باشد. از طرف دیگر، نمونه‌های موجود در بازار نیز ممکن است باب طبع کاربر نباشند. از طرفی هدفون‌ها در انواع و اشکال مختلفی تولید می‌شوند. در این مقاله بهترین هدفون های مخصوص موسیقی موجود در بازار را معرفی و با یکدیگر مرور می کنیم.

بهترین هدفون برای گوش دادن به موسیقی

وقتی صحبت از بهترین مدل هدفون می شود، رقابت سر اینکه کدام هدفون ها یک ویژگی مشخص را دارند نیست و انتظار داریم که همه ویژگی های عمومی آن در بهترین و قوی ترین حالت خود باشند و تنها در اینکه آن شرکت سازنده چقدر در تولید یک محصول باکیفیت و رده بالا موفق بوده مورد بررسی قرار می گیرد.در این هدفون ها بیشتر کیفیت صدای تولید شده و عملکرد هدفون در فرکانس های مختلف برای پخش بی نقص موسیقی با تمام جزئیات و کارایی سیستم نویز کنسلینگ با یکدیگر مقایسه می شوند. در مرحله بعدی ویژگی هایی مثل میزان امپدانس، عمر باتری و میزان شارژدهی واقعی و مرغوبیت جنس بدنه به کار رفته نیز مورد بررسی قرار می گیرند.

 

البته سایر فاکتورهای دیگر نیز بی اهمیت نیستند اما وقتی حرف از بهترین هدفون ها می شود انتظار داریم که محصولی کامل از هر نظر داشته باشیم. اگر به دنبال خرید هدفون برای گوش دادن به موسیقی هستید در ادامه 6 مورد از بهترین هدفون های برای موسیقی در سال 2022 را معرفی می کنیم.

 

1- هدفون قدرتمند Sony WH-1000XM4

شنیدن نام سونی در راس لیست های بهترین لوازم پخش صدا تقریبا به امری عادی تبدیل شده و طبق عادت ما هم جایگاه اول را لیست بهترین هدفون برای موسیقی به هدفون WH-1000XM4 اختصاص داده ایم. هدفون بی سیم سونی مدل WH-1000XM4 نمونه ای بی نقص و کامل از یک هدفون برای غرق شدن در دنیای دلنشین موسیقی است و تمام ویژگی های یک هدفون کامل را در خود جای داده است. در بخش طراحی سونی در این هدفون از طراحی ظاهری خاص خود استفاده کرده و کیفیت متریال هدفون به گونه ای است که در استفاده های روزمره و عادی باعث خستگی کاربر نخواهد شد، اما شاید برای ورزش و فعالیت های بدنی بهترین گزینه نباشد.

 

در زمینه اتصال سونی از بلوتوث نسخه 5.0 با دنیایی از کدک های پخش صدا استفاده کرده که می تواند یک اتصال قوی با قابلیت پخش صدای عالی و بیس (BASS) بالا را فراهم کند. قابلیت جدید Multi Connect در این هدفون به کاربر اجازه متصل کردن همزمان دو دستگاه مختلف به هدفون را می دهد؛ به عنوان مثال امکان اتصال همزمان به گوشی همراه و لپ تاپ وجود دارد.

 

همانطور که از یک هدفون رد بالا انتظار داریم در مدل WH-1000XM4 فناوری ANC نیز وجود دارد و به خوبی می تواند صداهای اضافه با بیس قوی مانند صدای موتور خودروها و صدای Mid-Range مانند صدای صحبت افراد را در هنگام گوش دادن به موسیقی قطع کند.همچنین قابلیت های کنترل صدای خوب و کارآمدی نیز در دسترس است و در مواقعی که کاربر قصد شنیدن صدای فرد مقابل را دارد می تواند تنها با قرار دادن دست روی کاپ هدفون صدای موسیقی را کم کند.

 

از این ها که بگذریم به بخش عملکرد باتری می رسیم؛ جایی که هدفون WH-1000XM4 عملکرد بی نظیری را به نمایش می گذارد. به لطف باتری قدرتمند این هدفون امکان استفاده مداوم بیش از 30 ساعت وجود دارد که مدت زمان طولانی و فوق العاده ای محسوب می شود. همچنین با شارژ تنها حدود 10 دقیقه امکان استفاده 5 ساعتی وجود خواهد داشت که این مدت زمان انتظار برای شارژ شدن هدفون را به طرز قابل توجهی کاهش می دهد.

 

2- هدفون موزیک Audio-Technica ATH-M50xBT

یکی دیگر از بهترین هدفون ها برای موسیقی، هدفون آدیو تکنیکا مدل ATH-M50xBT است که خود این هدفون نسخه بی سیم مدل ATH-M50x بوده و با توجه به سابقه این شرکت در تولید هدفون های باکیفیت از این مدل نیز باید انتظار عملکرد خوبی را داشت. این مدل هدفون برای افرادی خوب است که نیاز به یک هدفون بلوتوثی با پخش صدای عالی و شارژدهی زیاد دارند و طراحی و ظرافت در طراحی در اولویت اول آنها نیست. هدفون ATH-M50xBT برای استفاده های روزانه و عادی در خانه، بیرون و سرکار عالی است و کیفیت صدای آن راضی کننده خواهد بود. هر چند که شاید بیس تولید شده توسط اسپیکرها کمی زیاد باشد ولی عملکرد آن در صداهای با فرکانس بالا خوب است. طراحی  کلی هدفون به خوبی انجام شده و متریال باکیفیتی برای روکش کاپ هدفون و هدبند استفاده شده، البته در این هدفون خبری از نویز کنسلینگ فعال یا ANC نیست.

 

باتری و شارژدهی برگ برنده ATH-M50xBT نسبت به سایر رقبا است و با یک بار شارژ کامل حدود 40 ساعت می توان از هدفون برای پخش موسیقی استفاده کرد. البته برای شارژ کامل باتری باید صبر زیادی داشت، چون پر شدن باتری این هدفون حدود 7 ساعت طول می کشد و خبری از شارژ سریع نیست.

 

3- هدفون مخصوص آهنگ 710 JBL Everest

وقتی صحبت از بهترین ها در تجهیزات صوتی می شود، انتظار داریم نام برند JBL را بشنویم و حالا یکی از بهترین هدفون برای موسیقی، متعلق به برند با کیفیت جی بی ال است که هدفون 710 Everest توانسته است انتظارات مخاطبان خود را برآورده کند. هدفون 710 JBL Everest از همه نظر یک هدفون ایده آل مخصوص موسیقی است زیرا وجود اسپیکر قدرتمند JBL Pro Audio و طراحی ارگونومیک این هدفون، تجربه راحتی بسیار خوبی را به شما ارائه می دهد. علاوه بر این وجود فناوری Share Me 2.0 به شما امکان می دهد موسیقی خود را از طریق بلوتوث با دوستان خود به اشتراک بگذارید. یکی از ویژگی های خوب هدفون جی بی ال اورست، شارژ سریع آن است که در مدت 2 ساعت به شارژ کامل می رسد و می توانید از آن استفاده کنید. همچنین طراحی شیک و تاشو و کیف قابل حمل اورست 710، آن را به همراهی ایده آل تبدیل کرده است.

 

4- هدفون مخصوص آهنگ Focal Stellia

هدفون Focal Stellia یک محصول زیبا و خاص محسوب می شود که طراحی Retro و کلاسیکی داشته و مشخصات ظاهری و ارگونومی آن بر عملکرد و کارایی اش برتری دارد. این هدفون از لحاظ کیفیت ساخت، مواد استفاده شده و نوع توناژ رنگ به کار رفته برای بدنه و گوشی ها بسیار باکیفیت و دقیق است و به صورت کلی در طراحی ظاهری عملکرد بسیار مناسبی دارد و قطعا در هنگام استفاده در مکان های عمومی توجه ها را به سمت خود جلب خواهد کرد. اما همانطور که گفته شد در زمینه باز تولید صدا Focal Stellia عملکردی متوسط دارد و شاید در مقایسه با سایر رقبا چیز قابل توجهی برای ارائه نداشته باشد.

 

در داخل جعبه هدفون یک کابل چهار پین XLR برای اتصال به آمپلی فایر و یک عدد کابل AUX یا همان جک 3.5 میلی متری نیز برای استفاده های بیرون از خانه و اتصال به گوشی قرار داده شده است تا مشکلی در زمینه اتصال به انواع دستگاه های عادی و حرفه ای وجود نداشته باشد. علت این موضوع این است که در Stellia خبری از اتصال بی سیم بلوتوث نیست و برای پخش موسیقی حتما باید از جک هدفون استفاده کنید.

 

5- هدفون بی‌سیم Bowers & Wilkins PX7

اگر به دنبال بهترین هدفون برای موسیقی گشته و تمایلی به خرید مدل‌های سیمی ندارید، هدست PX7 از شرکت Bowers & Wilkins انتخابی مناسب برای شما خواهد بود. ویژگی نویز کنسلینگ بسیار خوب در کنار کیفیت صدای بهبود یافته و طراحی جذاب، این مدل را به یکی از بهترین هدفون‌های موجود در بازار تبدیل می‌کنند. Bowers & Wilkins PX7 در عین برخورداری از ظاهری زیبا، ساختاری با دوام دارد که می تواند راحتی مناسبی را به کاربر منتقل نماید. در حقیقت امروزه یک هدفون Noise Cancelling مانند گذشته نیستند. آنها بسیار برتر بوده و روزهایی که لغو صدای آنها تنها در حد روشن یا خاموش بود، گذشته است.

 

عملکرد صوتی Bowers & Wilkins PX7 ، فوق العاده به نظر می رسد. Bowers & Wilkins PX7 نوعی هدفون حرفه محسوب میش ود که شما را قادر می سازد عناصر جدیدی را در آهنگ های خود کشف کنید. بنابراین با صدای باس تند، صدا های Mid  پرانرژی و صدا های High درخشان، مواجه خواهید شد. از طرفی، کیفیت تماس نیز خوب است و در انتهای دیگر خط به وضوح قادر به شنیدن صدای آنسوی خط، حتی با سر و صدای پس زمینه خواهید بود.

 

6- بهترین هدفون بیسیم برای موسیقی Shure AONIC 50

برند Shure که از دیرباز در ساخت و تولید لوازم صوتی و میکروفون های بسیار قدرتمند فعالیت دارد، با ارائه هدفون AONIC 50، توانسته در لیست بهترین هدفون ها برای موسیقی قرار بگیرد. هدفون Shure Aonic 50 از نظر وضوح و کیفیت صدا، یک تجربه فوق‌العاده ارائه می‌کند اما در مورد فناوری نویز کنسلینگ فعال (ANC) می توان گفت که عالی نیست اما خوب و قابل قبول است.

 

از آنجایی که برند Shure تجربه زیادی در ساخت هدفون برای سازندگان و نوازندگان استودیویی دارد، می توانید به این برند قدیمی و کاربلد اعتماد کنید و لذت گوش دادن به موسیقی را با استفاده از بهترین هدفون برای آهنگ، تجربه کنید. هدفون Aonic 50 طراحی ارگونومیک و زیبایی دارد و به خوبی روی گوش شما قرار می گیرد و عمر باتری آن 20 ساعت است که با یک بار شارژ می توانید یک هفته از آن استفاده کنید. اتصال هدفون Shure Aonic 50 به صورت بی سیم و با سیم است و می توانید آن را همزمان به دو دستگاه متصل کنید و از این ویژگی لذت ببرید. به طور کلی هدفون Aonic 50،  یک انتخاب خوب و حرفه ای برای عاشقان موسیقی است.

 

جمع بندی

 

در مورد انتخاب بهترین هدفون برای موسیقی، همیشه سه عامل قیمت، طراحی ظاهری و کیفیت صدا هستند که در دیدگاه خریدار نسبت به مدل های مختلف تاثیر گذارند و برای هر شخصی اولویت های او در انتخاب یک هدفون با سایرین فرق می کند. اکثر هدفون های خوب با قابلیت پخش صدای بسیار خوب، ابعاد بزرگتری نسبت به سایر هدفون ها دارند و خب این می تواند کار حمل آنها را در بیرون از خانه دشوار کند و نیز در مواقعی وزن زیاد آنها باعث خستگی کاربر خواهد شد. از طرفی هدفون های کامپکت که قیمت ارزان تری هم دارند احتمالا توان رقابت در عملکرد و کارایی با مدل های برتر بازار را ندارند ولی از نظر راحتی در استفاده و حمل برتری دارند.