سفارش تبلیغ
صبا ویژن

با بهترین اسپیکرهای شیائومی بیشتر آشنا شوید

 

در این مطلب سعی داریم چند مدل از بهترین اسپیکرهای شیائومی را معرفی نماییم. در ادامه همراه ما باشید.

اسپیکرهای هوشمند شیائومی


برند شیائومی را در ایران بیشتر با گوشی های باکیفیت و قیمت مناسب آن می شناسند. اما شیائومی محصولات دیجیتال متنوعی را به بازارهای جهانی عرضه می کند. از لپ تاپ و تبلت گرفته تا انواع اسپیکر و یا حتی جاروبرقی هوشمند. در این مطلب سعی داریم چند مدل از بهترین اسپیکرها هوشمند شیائومی را معرفی نماییم. در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

معرفی سه مدل از اسپیکرهای شیائومی

در ادامه به معرفی چند مورد از اسپیکر ارزان و با کیفیت شیائومی می پردازیم. 

اسپیکر هوشمند    Xiaoai شیائومی با نمایشگری 4 اینچی

اسپیکر هوشمند Xiaoai

چندی پیش شیائومی، کنفرانس راه اندازی محصولی برگزار کرد که در آن گوشی Mi 9 و Mi 9 SE شیائومی را رونمایی کرد. اگرچه این گوشی‌های هوشمند برجسته‌ترین محصول رویداد بودند، اما شرکت محصول دیگری را به نام اسپیکر هوشمند Xiaoai شیائومی با صفحه نمایشی 4 اینچی عرضه کرد. شیائومی همیشه بر روی یک گوشی هوشمند، به عنوان مرکز IoT شیائومی، متکی است. در حال حاضر، اسپیکری برای سازگاری بیشتر با IoT و ایجاد گزینه‌هایی برای کنترل، ساخته است.

همانطور که قبلا گفتیم، بلندگوی هوشمند Xiaoai شیائومی با یک صفحه نمایش لمسی 4 اینچی همراه می‌باشد که باعث می‌شود کنترل خانه هوشمند بیشتر قابل درک باشد. مجموع فروش اسپیکرهای Xiaoai از 9 میلیون واحد فراتر رفته است و Xiaoai بیش از 10 میلیارد بار استفاده شده است. با این آمار، شرکت خوش بین می‌باشد که اکنون بهترین زمان برای انتشار چنین محصولی است.

این اسپیکر هوشمند دارای تعداد زیادی منابع ویدئویی و کتابخانه موسیقی QQ می‌باشد و بهتر است “تلویزیون کوچک 4 اینچی” نامیده شود. این دستگاه از ساعت زنگ دار، موسیقی و ویدئو پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید انواع APP ها را روی آن نصب کنید. با 500+ مهارت عملی، تماس‌های صوتی رایگان، پشتیبانی از دوربین‌های هوشمند و زنگ‌های هوشمند درب‌، شما می‌توانید به طور مستقیم عملیات خود را بر روی صفحه نمایشش مشاهده کنید و همچنین می‌توان آن را در تلویزیون شیائومی نمایش داد.

 

اسپیکر هوشمند شیائومی AI

اسپیکر هوشمند شیائومی AI

اسپیکر هوشمند شیائومی AI که با نام Xiaomi Mi AI Speaker شناخته می‌شود، با طراحی مدرن و بهر‌ه‌گیری از قابلیت‌های هوش مصنوعی، می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای افرادی باشد که می‌خواهند در خانه هوشمند خود، در هر جایی به موسیقی دلخواه خود گوش کنند. امکان اتصال اسپیکر شیائومی به سایر گجت های خانگی، شما را به آینده خواهد برد؛ جایی که میتوانید همه‌چیز را با فرمان صوتی کنترل کنید.

 اسپیکر هوشمند شیائومی AI را می‌توان یکی از رقبای سرسخت اسپیکرهای Echo شرکت آمازون در نظر گرفت. جدای از قابلیت‌های فنی، مهم‌ترین ویژگی این محصول، پشتیبانی از فناوری AI است؛ جایی که شما به کمک دستیار دیجیتالی اختصاصی شیائومی به نام Xiao AI می‌توانید بسیاری از کارها را تنها با فرمان صوتی انجام دهید. افزون بر این، شما می‌توانید بیش از 30 مورد از گجت های این شرکت را هم از راه دور و با فرمان صوتی کنترل کنید.

اسپیکر AI شیائومی با بدنه‌ای از جنس پلاستیک فشرده ساخته شده و ظاهری مشابه یک سیلندر گرد دارد. در نیمه پایینی دستگاه، سوراخ‌های متعددی را می‌توانید پیدا کنید که برای خارج شدن صدا طراحی شده‌اند. در بخش بالایی، دکمه‌هایی قرار گرفته‌اند که برای کنترل اسپیکر، به آنها نیاز خواهید داشت. در این بخش همچنین یک محل حساس به لمس وجود دارد که از طریق آن می‌توان کارهای مختلفی مثل متوقف کردن موسیقی در حال پخش، افزایش صدا، پخش موسیقی بعدی و مواردی از این دست را انجام داد.

شیائومی با استفاده از سیستم شش اسپیکره 360 درجه و بیس عالی با فرکانس پایین‌ 60 هرتز، تجربه‌ای بسیار عالی از گوش کردن به موسیقی را برای کاربران رقم زده است. اگر به گفته ما اطمینان ندارید، کافیست اسپیکر هوشمند Xiaomi را در کنار محصولات دیگری مثل آمازون Echo Dot یا گوگل Home Mini قرار دهید تا به توانایی چینی‌ها در ساخت چنین محصول باکیفیتی ایمان بیاورید. اسپیکر شیائومی از پردازنده 1.5 گیگاهرتزی و 256 مگابایت حافظه رم قدرت می‌گیرد و با 636 گرم وزن و ابعاد 8.8 در 8.8 در 21.16 سانتی‌متر ساخته شده است. در ادامه می‌تواند تصاویر اسپیکر هوشمند شیائومی AI را مشاهده کنید.

اسپیکر هوشمند شیائومی مدل HD

اسپیکر هوشمند شیائومی مدل HD

اسپیکر هوشمند شیائومی مدل HD فایل های صوتی را با کیفیت HiFi (کیفیتی که فایل های صوتی را با دقت بسیار بالایی و همچنین بدون نویز پخش می کند) و همچنین پخش صدای 360 درجه دور تا دور اسپیکر را پخش می کند.

در 5 ژانویه شیائومی از اسپیکر HD خود با قیمت $88 رونمایی کرد، که این اسپیکر یکی از پرقدرت ترین و هوشمند ترین اسپیکر هایی بود که شیائومی تاکنون عرضه کرده است.

شیائومی پیش از این، از اسپیکر هایی که آن ها نیز محبوبیت زیادی نزد مردم پیدا کرده بودند رونمایی کرده بود؛ مانند اسپیکر بلوتوثی هوشمند مدل 4?1، مینی اسپیکر mi، اسپیکر بلوتوثی مدل XMYX03YM و….

این محصول شیائومی دارای رنج 1+4، ضریب انتقال بالای فرکانس و دارای شدت جریان 30 وات می یاشد. می دانیم که این ویژگی ها تخصصی به نظر می رسند، حالا بیایید یکم راجع به ویژگی های غیر تخصصی آن صحبت کنیم. شما در عکس میتونید ببینید که این اسپیکر 4 بلندگو با رنج بالا دارد، به طوری که شما هرجای اتاق باشید می توانید به طور واضح صدا را بشنوید.

اسپیکر هوشمند HD شیائومی طراحی بسیار ساده ای دارد. ابعاد آن 150 mm در  150 mm در 234 mm می باشد. بسته بندی پکیج بسیار شیک بوده، همچنین در بالای این اسپیکر چهار دکمه وجود دارد؛ این دکمه ها عبارتند از: دکمه میکروفون، کلید کاهش صدا، کلید افزایش صدا و همچنین کلید استپ (playback/pause ). لازم به ذکر است، در اطراف این دکمه ها نیز 6 میکروفون مجزا قرار دارد.

در آخر بیایید راجع به قدرت این اسپیکر صحبت کنیم؛ به راستی شدت جریان(30 وات ) چقدر است؟ امروزه قدرت بلندگوهای پخش بسیاری از تلویزیون ها 10 وات است. همچنین قدرت پخش اسپیکر های هوشمند معمولی نیز بین 3 تا 6 وات است، در حالی که اسپیکر هوشمند HD شیائومی دارای قدرت 30 وات می باشد. بنابراین با این اسپیکر می توانید از تجربه صدای بلند و در عین حال با کیفیت لذت ببرید.

کلام آخر

با همه این حال متأسفانه سیستم AI (هوش مصنوعی) شیاومی فقط از زبان چینی پشتیبانی میکند و حتی اکوسیستم‌های دیگر مانند گوگل هوم ، آلکسا آمازون و یا اپل هوم راهی به آن ندارند. بنابراین اسپیکرها هوشمند شیائومی دستوراتی غیر از زبان چینی را اجرا نمی کنند.

از آنجایی که شیاومی اکثر محصولات هوشمند (میجیا) خود را صرفا برای فروش در بازار سرزمینی چین ارائه داده و این محصولات در کشورهای دیگر توسط مسافران و یا فروشگاه‌های خصوصی فروخته شده‌اند و برخی از این دستگاه‌ها دچار مشکل در کارایی میشوند و برخی دیگر باید حتما به سرور چین متصل شوند ، شیاومی زحمت ارائه سیستم AI به زبان انگلیسی و دیگر زبان‌ها را به خود نمیدهد.