سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی ساعت هوشمند Amazfit شیائومی

اینگونه که به نظر می رسد Amazfit در تلاش است تا به سرعت در میان انواع ساعتهای دارای ویژگی ثبت فعالیتهای ورزشی مانند Garmin، TomTom را و Fitbit بخشی از بازار را به خود اختصاص دهد. از این رو ساعت مچی ای ارائه می دهد که دارای تعدادی ویژگی های شگفت آور – مانند GPS، مانیتور ضربان قلب و دستگاه پخش موسیقی است. این تلاش برای شروع رقابت خوب است ولی نیاز به کار بیشتری دارد.

طراحی

ساعت هوشمند Amazfit  یک صفحه گرد ساده دارد. قاب دور ساعت و پایه بندها از سرامیک تیره رنگ صیقلی و درخشان است. تنها دکمه ای که بر روی ساعت وجود دارد در زیر انحنای قاب مخفی شده است. به همین دلیل فشردن دکمه کمی سخت است، خصوصا وقتی که فعالیت ورزشی خود را تمام کرده اید. به علاوه تنها کار این دکمه روشن کردن نور پس زمینه و باز کردن قفل آن است. بقیه کارها با لمس صفحه انجام می شود که گاهی اوقات خیلی کارآمد نیست.

صفحه 1?34 اینچی ساعت با رزولوشن 320×300  پیکسل به نسبت نور خوبی دارد و همیشه روشن است. لایه انتقال دهنده با استفاده از نور خورشید خوانایی صفحه نمایش را افزایش می دهد. همچنین ساعت دارای نور پس زمینه است که با فشردن کلید و یا چرخاندن مچ دست روشن می شود.

رابط کاربری

ساعت 16 مدل صفحه نمایش دارد. به عنوان مثال صفحه Marathon Life علاوه بر زمان و ساعت، باتری باقیمانده، تعداد گامها و مسافت طی شده در طول هفته را نشان می دهد. رابط ساعت فرم ساده ای از اندروید است که با کشیدن انگشت بر روی صفحه می توان به صفحات ضربان قلب، تعداد گامهای روزانه، هشدارها، گزارش هفتگی، کرنومتر و سایر موارد دسترسی داشت. وقتی صفحه را از بالا به پایین بکشید آب و هوا، مقدار باتری، سایلنت کردن و سایر تنظیمات را می بینید.

در هنگام فعالیت ورزشی صفحه اصلی مسافت طی شده، ضربان قلب، کالری مصرف شده و زمان باقی مانده را نشان می دهد. بهتر بود چیدمان داخل صفحه نمایش قابل شخصی سازی می بود، مخصوصا که برای دستیابی به صفحه دوم باید ابتدا قفل آن را با فشردن دکمه باز کرد.

نحوه کار کردن ساعت

در حال حاضر Amazfit فقط می تواند فعالیتهایی مانند راه رفتن و دویدن را دنبال کند، و سایر ورزشها مثل شنا و دوچرخه سواری که بسیار پرکاربرد هستند در ساعت تعریف نشده است.

با این که اولین بار دریافت سیگنال GPS حدود یک دقیقه زمان برد، ولی دفعات بعدی تنها چند ثانیه طول می کشد. موقعیت یابی در حین دویدن به دقت انجام می شود و پس از طی هر یک مایل ساعت هشداری همراه با خلاصه آخرین بخش نشان می دهد.

مانیتور ضربان قلب نوسانات ضربان را ثبت می کند و زمانی که تعداد ضربان به بیش از 180 در دقیقه میرسد هشدار می دهد.

شما می توانید هشدارهایی برای زمان، تعداد گامها، مسافت و تعداد دورهای پیموده شده تعیین کنید. ولی ویژگی هایی مانند تعیین وقفه و طول گام در نظر گرفته نشده است. برای توقف و یا اتمام فعالیت باید دکمه ساعت را فشره و صفحه را به راست بکشید. حضور یک دکمه فیزیکی دم دست برای این کار بهتر بود.

برای انتقال داده Strava تنها اپلیکیشنی است که با نرم افزار ساعت سازگاری دارد. با وجود اینکه این نرم افزار محبوب و پرکاربرد است جای گزینه های دیگر خالی است. برای مشاهده فعالیتها بر روی گوشی هوشمند ابتدا باید ساعت را با نرم افزار Amazfit همگام کرده و سپس اپلیکیشن Strava را باز کنید تا داده ها را ببینید.

دیگر ویژگی های تناسب اندام عبارتند از یک ردیاب خواب، و همچنین هشدار حرکت که اگر زمان بیش از حد طولانی نشسته باشید، شما را برای ایستادن تشویق می کند.

پخش موسیقی

یکی از ویژگی های بزرگ ساعت 4GB حافظه داخلی و موزیک پلیری است که بر روی آن نصب است. بنابراین می توانید بدون همراه داشتن موبایل به موسیقی گوش دهید. رد کردن موسیقی و تنظیم صدا بر روی صفحه ساعت – پس از باز کردن قفل – به راحتی انجام می شود.

برای اضافه کردن موسیقی بر روی ساعت لازم است کابل USB شارژر را به کامپیوتر وصل کنید. کاربران مک باید نرم افزار Android File Transfer را بر روی سیستم داشته باشند.

سایر ویژگی ها

ساعت هوشمند Amazfit می تواند هشدارهای گوشی را نشان دهد. ویژگی caller-ID این امکان را در اختیار شما قرار می دهد که تماس ها را از روی ساعت ریجکت کرده و یا پاسخ دهید.

ویژگی دیگر ساعت امکان پیش بینی آب و هوای محلی است. البته ساعت آنقدر هوشمند نیست که وقتی تغییر مکان می دهید بتواند منطقه را شناسایی کند. باید با استفاده از نرم افزار Amazfit موقعیت مکانی را به صورت دستی برای ساعت تغییر دهید.

عمر باتری

کمپانی سازنده ادعا دارد باتری دیوایس تا 35 ساعت با استفاده مدام از GPS و مانیتور ضربان قلب کار می کند. این طول عمر باتری را می توان در ساعتهای گرانی مانند Garmin Fenix 3 دید.

در عمل پس از 37 دقیقه کارکردن GPS و مانیتور ضربان قلب شارژ باتری از 100 درصد به 84 درصد رسید. در مجموع با استفاده از مد ورزشی مدت 5 روز و به صورت معمولی – یعنی ساعت و گام شمار همراه با هشدارهای تلفن، بدون GPS و مانیتور ضربان قلب – ساعت به مدت 11 روز باتری خواهد داشت.

جمع بندی

ساعت Amazfit دیوایسی جذاب است که با وجود داشتن GPS، صفحه رنگی و شفاف، مانیتور ضربان قلب و موزیک پلیر قیمت زیادی ندارد.

علاوه بر این دارای ویژگی هایی مانند هشدارهای تلفن همراه و صفحه نمایش قابل تغییر است. مجموع همه این خصوصیات با چنین قیمتی در هیچ دیوایس دیگری قابل مشاهده نیست.