سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هر آنچه که باید درباره مشخصات اپل واچ 6 بدانید

اپل واچ 6 بالاخره با شعار آینه ای سالم در دستان شما رونمایی شد. در ادامه با ما همراه باشید تا علت دقیق در نظر گرفتن این شعار برای اپل واچ 6 را برای شما بازگو نماییم.

رونمایی از اپل واچ 6 ؛ آینده‌ای سالم در دستان شما!

اپل در مراسم رونمایی امسال در کنار رونمایی از آیفون 12 محصولات دیگری چون اپل واچ 6 را نیز رونمایی نمود. به طور کلی ساعت های هوشمند اپل از سال 2015 وارد بازار شدند و به عنوان رقیی سرسخت برای گلکسی واج های سامسونگ در مقابل آن ها قرار گرفتند. همچنین در هر رونمایی اپل سعی در بهینه کردن این ساعت ها نمود. طی این مدت قابلیت‌هایی مثل پشتیبانی از سیم‌کارت، ردیابی ضربان قلب و نمایشگر همیشه روشن (Always-on Display) به این ساعت افزوده شده است.

مشخصات جدید فاش شده از رونمایی اپل واچ 6

اپل واچ 6

پیش از رونمایی از اپل واچ 6، تنها اطلاعاتی که از ویژگی‌های این محصول داشتیم مبتنی بر تعدادی اطلاعات درز کرده از شرکت اپل و تعدادی دیگر از حدس و گمان‌های مختلف بود. اکنون با رونمایی اپل از سری 6 اپل واچ، شاهد وجود ویژگی‌های خاصی در این محصول هستیم،برخی از این ویژگی‌ها به حدس و گمان‌های پیشین مهر تایید زد و برخی دیگر را نیز رد کرد. علاوه بر این شرکت اپل اعلام کرده است که اپل واچ سری 6 به روی دو موضوع سلامتی و اهمیت خانواده متمرکز شده است. اما این به چه معنا است؟ در ادامه متوجه خواهیم شد.

سنسور آنالیز سطح اکسیژن خون اپل واچ سری 6

قیمت اپل واچ 6

پیش‌تر اخباری مبنی بر دارا بودن اپل واچ سری 6 به سنسور کنترل اکسیژن خون بود که بسیاری آن را جزء شایعات پیرامون این محصول می‌دانستند. حال با انتشار ویدیو کمپانی اپل، مهر تاییدی به این موضوع زده شده است. سری ششم اپل واچ مجهز به سیستم هوشمند کنترل اکسیژن خون است و قابلیت برآورد کردن سطح اکسیژن خون را تنها در 15 ثانیه دارد.علاوه بر این در سری ششم اپل واچ این قابلیت برای کودکان نیز قابل اجرا می‌باشد. این فناوری که با نام SpO2 نیز شناخته می‌شود به طور مداوم سطح اکسیژن خون کاربر را بررسی می‌کند. در مواقع خاصی مانند هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی اکسیژن خون افراد با افت مواجه می‌شود. این فناوری موجود در ساعت اپل واچ سری 6 در صورت افت بیش از حد سطح اکسیژن به کاربر خود هشدار می‌دهد

ویژگی Fitness Plus

علاوه بر ردیابی و آنالیز فاکتورهای مهمی چون سطح اکسیژن خون، ردیابی خواب و برآورد میزان فعالیت، ورزش و انجام حرکات تمرینی نیز عامل مهم دیگری است که تاثیر مستقیمی بر روی سلامتی انسان دارد. از این رو شرکت اپل در تولید سری 6 اپل واچ خود این نکته بسیار مهم را نیز لحاظ کرده است. این قابلیت اپل واچ 6 تا کنون در هیچ ساعت هوشمند دیگری در نظر گرفته نشده است. در اپل واچ 6 قابلیت ارائه برنامه‌های ورزشی را به کاربران خود دارد. دارندگان ساعت هوشمند اپل واچ می‌توانند با پرداخت تنها 9.99 دلار به صورت ماهیانه، برنامه‌های تمرینی ورزشی خود را دریافت کرده و طبق آن به فعالیت بپردازند.

تنظیمات خانواده (Family Setup)

apple watch 6

این ویژگی به پدر و مادرها این امکان را می‌دهد تا بتوانند از طریق اپل واچ 6 فرندانشان کنترل کاملی رو موقعیت مکانی آنان داشته باشند و بدانند که کودکانشان در چه محلی قرار دارند. علاوه بر این آن‌ها می‌توانند از طریق iMessage متوجه شوند که کودکانشان با چه کسانی ارتباط برقرار کرده و صحبت می‌کنند و کنترل کاملی بر روی این امر داشته باشند. لازم به ذکر است که داشتن گوشی هوشمند آیفون برای کودکان ضروری نیست و تنها با خرید اپل واچ 6 برای کودکان،تمام این قابلیت‌ها در اختیار والدین قرار خواهد گرفت.

ردیابی خواب اپل واچ 6

براساس گزارشی که وبسایت بلومبرگ در اوایل سال گذشته منتشر کرد، اپل‌ مشغول تست قابلیتی بوده که کاربران با استفاده از آن می‌توانند کیفیت خواب خود را تحت نظر بگیرند. در این گزارش گفته شده بود که این ویژگی تا سال 2020 آماده عرضه خواهد بود. به همین دلیل احتمال خیلی زیادی وجود دارد که برای اولین بار آن را در اپل واچ 6 ببینیم.

البته اپلیکیشن‌های مختلفی برای سیستم عامل watchOS عرضه شدند که می‌توانند خواب کاربر را ریابی کنند، مانند Sleep Watch و AutoSleep Tracker. با این حال این ویژگی به طور پیش‌فرض در ساعت‌های اپل‌ وجود ندارد. ویژگی ردیابی خواب قابلیتی است که بسیاری از کاربران اپل‌ واچ مدت‌هاست خواستارش هستند. اپل‌ با افزودن این ویژگی می‌تواند اپل‌ واچ 6 را به رقیبی جدی برای فیت بیت Charge 3‏ تبدیل کند.

نمایشگر میکرو LED و تاچ آیدی اپل واچ سری 6

یکی دیگر از قابلیت‌های جالبی که گفته می‌شود قرار است به فهرست مشخصات اپل واچ 6 اضافه شود، مربوط به نمایشگر آن است. بر این اساس احتمالا قرار است صفحه نمایش ساعت هوشمند اپل واچ 6 برخلاف گذشته که از نوع اولد بود، با پنل میکرو LED عرضه شود. براساس گزارشات، اپل‌ به کارگیری از پنل‌های میکرو LED را از سال 2020 و همزمان با عرضه سری 6 اپل واچ شروع خواهد کرد. در صورت عرضه اپل‌ واچ 6 با این نوع نمایشگر، شاهد ساعتی نازک‌تر با مصرف باتری بهینه‌تری خواهیم بود.

شایعه دیگری که در مورد نمایشگر اپل واچ 6 منتشر شده از احتمال اضافه شدن حسگر اثرانگشت تاچ آیدی خبر می‌دهد. در حال حاضر هیچکدام از ساعت‌های اپل واچ دارای فناوری‌های حفاظتی بیومتریک نیستند و اپل‌ با اضافه کردن این ویژگی، آن هم زیر صفحه نمایش می‌تواند بسیاری از نگاه‌ها را به خود جلب کند. این شایعه در حقیقت از یکی از پتنت‌های اپل‌ نشات گرفته است. در این پتنت گفته شده می‌توان با انتقال آنتن‌های وایرلس به بند ساعت، جای کافی را برای افزودن قطعات جدید ایجاد کرد.

به این صورت علاوه بر اینکه جای کافی برای حسگر اثرانگشت ایجاد می‌شود، ممکن است فضای مورد نیاز برای به کارگیری یک باتری بزرگتر نیز فراهم شود. اما از سوی دیگر شرکت‌های متفرقه دیگر مانند قبل نمی‌توانند بندهای اپل‌ واچ را تولید کنند و بندهای جایگزین نیز با قیمت بسیار بیشتری عرضه خواهند شد.

ویژگی تخلیه آب در هنگام شنا

ضد ب بودن اپل واچ ها دلیل بر این نیست که درون آن آبی جمع نخواهد شد. اپل واچ 6 به خوبی به صورتی طراحی شده است که در صورت جمع شدن آب درون اجزای خود بتواند آن را تخلیه نماید.

سنسور بصری اپل واچ 6

قیمت اپل ولچ 6

امسال ممکن است شاهد اضافه شدن یک ویژگی بسیار مهم به ساعت‌های اپل‌ باشیم، یعنی تاج دیجیتال. پتنت جدید اپل‌ که به تازگی ثبت شده نشان می‌دهد این کمپانی به دنبال استفاده از یک سنسور بصری بر روی بدنه ساعت است. این سنسور بر روی قاب ساعت نصب خواهد شد و با وجود آن دیگر نیازی به تعبیه دکمه‌های فیزیکی نخواهد بود.

البته چنین تغییر بزرگی ممکن است ابتدا به مذاق کاربران قدیمی اپل‌ واچ خوش نیاید؛ چراکه آن‌ها دیگر نمی‌توانند به شکل گذشته از ساعت استفاده کنند. اما استفاده از این سنسور بصری در عوض می‌تواند منجر به تولید یک ساعت یکدست شود و شاید احتمال آسیب دیدگی دستگاه هنگام پوشیدن لباس یا ورزش کردن را نیز کاهش دهد.

با این وجود هنوز به طور قطع نمی‌توان گفت این ویژگی به موقع برای قرار گرفتن در فهرست مشخصات اپل واچ 6 آماده خواهد شد یا خیر. شاید اپل‌ اصلا برنامه‌ای برای استفاده از این سنسور در ساعت‌های هوشمند خود نداشته باشد. اما در غیر این صورت شاهد تغییر بزرگی در اپل‌ واچ خواهیم بود؛ مانند زمانی که اپل‌ در سال 2017 دکمه خانه را از آیفون ایکس حذف کرد.

عملکرد بهتر و مقاومت در برابر آب در اپل واچ 6

یکی از تحلیلگران برجسته اپل‌، مینگ چی کو، در اواخر سال 2019 در یادداشتی در وبسایت MacRumors مدعی شد اپل واچ 6 علاوه بر عملکرد بهتر، در برابر آب مقاوم است و همچنین قابلیت‌های بی‌سیم آن نیز بهبود پیدا کرده است. جدیدترین اپل‌ واچ‌های اپل‌ تا عمق 50 متری در برابر آب مقاوم هستند؛ بنابراین باید منتظر بمانیم و ببینیم اپل‌ چگونه می‌خواهد مقاومت ساعت خود در برابر آب را از این نیز بیشتر کند.

قیمت ساعت هوشمند اپل واچ 6

پیش خرید ساعت هوشمند اپل واچ سری 6 از سه شنبه هفته آینده (22 سپتامبر و اول مهرماه) آغاز خواهد شد و از روز پنج شنبه هفته آینده نیز در بازارهای جهانی فروش خود را آغاز خواهد کرد.قیمت اپل واچ سری 6 رقمی حدود 399 دلار آمریکا تعیین شده است که نسبت به سری پیشین ساعت‌های هوشمند اپل، از قیمت بیشتری برخوردار است.

موضوعی که فعلا نامعلوم است سرنوشت مدل‌های قدیمی‌تر اپل‌ واچ است. برای مثال اپل‌ واچ 3 که گزینه اقتصادی میان ساعت‌های اپل‌ است در مدل GPS با قیمت 199 دلار و در مدلی که سیم‌کارت می‌خورد با قیمت 299 دلار به فروش می‌رسد. با عرضه ساعت هوشمند اپل واچ 6، قیمت سری سوم از این مقدار نیز کمتر می‌شود. به همین ترتیب قیمت اپل‌ واچ 5 نیز کمتر خواهد شد.