سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی و بررسی ساعت هوشمند شیائومی می واچ | همه چیز عالی است

ساعت هوشمند شیائومی می واچ به تازگی در چین معرفی و عرضه شده است.شیائومی Mi WatchT ساعت هوشمندی با امکانات خاص و طراحی شبیه به اپل واچ است.این شرکت چینی با تولید اولین ساعت هوشمندش، گامی روبه‌جلو در حوزه گجت‌های مربوط به سلامتی برداشته است.

یکی از جدیدترین دستاوردهای شرکت چینی شیائومی که همیشه رویکردی رو‌به‌جلو در تولید محصولات جدید دارد، ساعت هوشمند شیائومی می واچ (Mi Watch) است که 5 نوامبر 2019 (14 آبان 1398) معرفی شد. درواقع، می واچ اولین ساعت هوشمند شیائومی محسوب می‌شود. به‌گفته شیائومی، می واچ درواقع همچون موبایل هوشمند در دست کاربران خواهد بود. درحقیقت، این‌بار شیائومی توانسته است در گجت پوشیدنی خود از طراحی‌های سنتی فاصله بگیرد و علاوه‌بر ردیابی فعالیت‌های ورزشی و نشان‌دادن اعلان‌ها، امکان برقراری و پاسخ‌گویی به تماس‌ها را نیز برای کاربر فراهم آورد. درادامه با ما همراه باشید.


مشخصات فنی ساعت هوشمند شیائومی می واچ


درباره مشخصات فنی شیائومی می واچ باید اشاره کنیم که پردازنده اسنپدراگون Wear 3100 کوالکام وظیفه اجرای کارهای مختلف را در آن برعهده دارد و از حافظه رم یک گیگابایتی و حافظه داخلی هشت گیگابایتی نیز سود می‎برد. باتری قرار داده‌شده در این ساعت هوشمند 570 میلی‌آمپرساعتی است و می‌تواند 36 ساعت مداوم آن را روش نگه دارد. درواقع، باتری یادشده از این نظر اهمیت دارد که بیشترین ظرفیت باتری در میان ساعت‌های هوشمند امروزی است. با‌ این‌حساب، با ساعت هوشمند پرچم‌داری رو‌به‌رو هستیم که درادامه می‌توانید سایر ویژگی‌های آن را در قالب جدول زیر مشاهده کنید.


ویژگی‌های نرم‌افزاری ساعت هوشمند شیائومی


ناگفته نماند ردیابی فعالیت‌های ورزشی و عملکردهای مربوط به سلامتی از دیگر ویژگی‌های ساعت هوشمند شیائومی می واچ محسوب می‌شود. علاوه‌بر‌این، امکان تحلیل عملکرد ضربان قلب با استفاده از Firstbeat در این ساعت مهیا شده است. با‌این‌حال، می‌توانیم از این ساعت هوشمند به‌عنوان گجت مربوط به سلامتی نیز یاد کنیم که می‌تواند فعالیت‌های ورزشی خارج از فضای بسته مانند دویدن، دوچرخه‌سواری، کوهنوردی و 10 حالت ورزشی دیگر را ردیابی کند. علاوه‌بر‌این، ساعت هوشمند شیائومی ضدآب است و تا عمق 45 متری دربرابر نفوذ آب مقاوم است.


طراحی ظاهری شیائومی می واچ


Xiaomi Mi Watch/ می واچ شیائومی

طراحی ظاهری ساعت هوشمند شیائومی می واچ شباهت بسیار زیادی به سایر ساعت‌های هوشمند ازجمله اپل واچ سری 5 دارد. درواقع، ظاهر این ساعت دقیقا مانند اپل واچ مربعی‌شکل با گوشه‌های گرد است که به کلیدی نیز برای اعمال تنظیمات در بدنه کنار مجهز شده است؛ اما برخلاف بدنه آلومینیمی اپل واچ، بدنه می واچ از سرامیک ساخته شده و در دو رنگ سفید و مشکی عرضه خواهد شد. هرکدام از رنگ‌های اشاره‌شده بندهایی مطابق با خودشان خواهند داشت. البته نسخه‌ای پرمیوم از این ساعت هوشمند با فریمی از نوع استیل ضدزنگ نیز عرضه خواهد شد. از دیگر ویژگی‌های می واچ شیائومی، وجود نمایشگر شیشه‌ای 1.78 اینچی امولد همیشه‌روشن است.


قیمت و تاریخ عرضه شیائومی می واچ


این ساعت هوشمند که هنوز مدت زیادی از معرفی‌اش نگذشته است، به‌نظر می‌رسد فقط در کشور چین عرضه شود و هنوز خبری از عرضه آن به سایر کشورها منتشر نشده است. قیمت می واچ 1،299 یوان (معادل 186 دلار) است؛  البته قیمت نسخه پرمیوم آن نیز در دسامبر عرضه خواهد شد که اندکی گران‌تر خواهد بود.


سخن پایانی


همه ما برند نام‌ آشنای شیائومی را با گوشی‌های هوشمند و گجت‌های معروفش می‌شناسیم. می بند 4 یکی از جدیدترین گجت‌های پوشیدنی شیائومی بود ؛ اما با معرفی ساعت هوشمند شیائومی می واچ، شیائومی نشان داد نه‌ تنها در‌این‌ زمینه می‌تواند محصولات خلاقانه‌ای تولید کند؛ بلکه طراحی‌هایش می‌تواند در حد رقابت با اپل واچ سری 5 نیز باشد. روی‌‌ هم رفته، این ساعت هوشمند توانسته است فصل جدیدی در کارنامه محصولات شیائومی رقم بزند که نشان‌دهنده حرکت رو‌به‌جلو و امیدوارکننده این شرکت فعال درزمینه فناوری‌های روز است.