سفارش تبلیغ
صبا ویژن

می بند 4 | معرفی و بررسی مچ بند هوشمند پرطرفدار و جذاب این روزها

برخلاف دیگر محصولات ارزان قیمت و مقرون به صرفه، می بند 4 در ظاهر بسیار شیک و باارزش به نظر می‌رسد و دارای کیفیت ساخت بالایی می‌باشد. این محصول ویژگی‌های بسیار زیادی را در قالب یک طراحی زیبا و جمع و جور و با قیمتی نسبتا پایین به شما عرضه می‌کند. حال با بررسی Mi Band 4 خواهیم دید که آیا این محصول ارزش این همه تعریف و تمجید را دارد یا خیر.

با ما با بررسی مچ بند هوشمند شیائومی می بند 4 همراه باشید.

Related image

می بند 4 شیائومی حالا پا را از گلیمش درازتر کرده و قابلیت های پزشکی را در مقابل یک نمایشگر امولد رنگی به زانو درآورده است. ساعت هوشمند شیائومی می بند 4 دقیقا زمانی رونمایی شده که از قابلیت ECG جنجالی اپل واچ 4 به عنوان مزیت رقابتی استفاده کرده و برای خود گرد و خاکی به راه انداخته است. این مچ بند هوشمند با انبوهی از قابلیت های بینظیر از محبوب ترین شرکت دنیای دیجیتال معرفی شده است. شکی نداریم، قیمت بینظیر این دستگاه فرصت رقابت به هیچ رقیبی نخواهد داد.

نمایشگر می بند 4

بررسی طراحی و نمایشگر Mi Band 4:

در بررسی Mi Band 4 بزرگترین سورپرایز این دستبند سلامتی نمایشگر 0?95 رنگی AMOLED آن می‌باشد. این نمایشگر دارای رزولوشن 240*120 پیکسل بوده و بزرگترین آپدیت این دستبند نسبت به می بند 3 با نمایشگر سیاه و سفید محسوب می‌شود. پس به لطف این نمایشگر RGB شما قادر خواهید بود تا اطلاعات اپ Mi-Fit را به صورت رنگی بر روی مچ بند خود ببینید. البته نمایشگر می بند 4 تمام صفحه نیست و حاشیه‌های مشکی در اطراف آن دیده می‌شود.
Related image

نمایشگر 0.95 اینچی می بند 4 :

خوشبختانه می بند 4 پایان فرمانروایی نمایشگرهای تک رنگ این برند چینی تبار به حساب می آید و رسما آغاز قلمرو نمایشگر رنگی و تمام لمسی این مج بندها را اعلام میکند. احتمالا برجسته ترین ویژگی ای که در قیاس با می بند 3 نظر مارا جلب میکند طراحی ظریف تر و جای خالی دکمه لمسی زیر مچبند است که حالا جای خودش را به صفحه رنگی و لمسی می بند 4 داده است.  

به غیر از نمایشگر بسیار خوب، دو مورد دیگر در در بررسی Mi Band 4 جلب توجه می‌کنند. اولا، شیشه‌ی روی صفحه نمایش این دستبند ضدخش بوده و ثانیا، این شیشه دارای طراحی 2?5 بعدی می‌باشد که بدین ترتیب زاویه‌ی دید نمایشگر افزایش خواهد یافت. آپگرید دیگری که در می بند 4 نسبت به می بند 3 دیده می‌شود، افزایش روشنایی نمایشگر آن است. در می بند 3 شما در زیر نور مستقیم آفتاب قادر به خواندن اطلاعات روی دستبند نخواهید بود، اما نمایشگر می بند 4 با حداکثر روشنایی 400 نیت این مشکل را حل کرده است. تنها مشکل نمایشگر این مچ بند، نبود تنظیمات برای تغییر زمان قفل صفحه نمایش است که به طور پیش فرض بر روی 4 ثانیه تنظیم شده است. در ادامه Mi Band 4 باید گفت این دستگاه تنها 22 گرم وزن دارد که بدین ترتیب اصلا حضور آن بر روی دست خود را حس نخواهید کرد.

مهندسان خوش ذوق چینی جانب خلاقیت را به حد اعلا رسانده اند و 77 تم جذاب برای نمایش اطلاعات روی نمایشگر را در نظر گرفته اند.

این محصول از مواد TPU (ترموپلاستیک پلی اورتان) ساخته شده و بند آن هم مثل می بند 3 از جنس لاستیک می‌باشد. سطح خارجی بند دستگاه کاملا نرم و صاف است و در تماس با پوست دست کاربر به هیچ وجه باعث آزار او نخواهد شد. همچنین طراحی بند به گونه‌ای است که بر روی مچ تمامی افراد به سادگی بنشیند. این بند در رنگ‌های بسیار زیادی در بازار موجود می‌باشد و البته می‌توانید بندهای غیراورجینال ساخت دیگر شرکت‌ها را هم برای آن خریداری کنید. برخلاف بند دستگاه، قسمت اصلی ردیاب می بند 4 فقط در رنگ مشکی موجود می‌باشد.

جار و جنجال قابلیت ECG می بند 4 به گوشتان رسیده است؟

قابلیت ECG همان نوار قلب مانیتوری است. بله درست متوجه شده اید؛ این مچ بند هوشمند میتواند نوار قلب شما را بگیرد و به نمایش بگذارد و تا حدودی به تحلیل آن بپردازد.از پیاده‌روی و دویدن بگیرید تا دوچرخه‌سواری و شنا. همه چیز تحت نظارت شتاب سنج شش محوره دقیق این مچ بند دوست داشتنی خواهد بود. شناسایی و نظارت بر این فعالیت هایتان را به یک مغز متفکر بسپارید.

 

پرستار همراه شما :

در بین دستگاه‌های پوشیدنی مبتنی‌بر سلامتی  قطعا شیائومی با می بند 4 یکی از با کیفیت ترین هاست. این مچ بند شیائومی، سنسور ضربان قلب و پایش کیفیت خواب نسل های قبل را نیز بخوبی حفظ کرده است و در مواردی آنها را بهبود کیفی نیز داده است. آیا باور میکنید یک مچ بند 22 گرمی بتواند در مورد ضربان نامنظم قلب هشدار دهد و با درصد محدودی خطا نوع بیماری قلبی شما را تشخیص دهد یا بیماران قلبی در معرض سکته و لخته شدن خون را با آلارم مطلع کند؟ می بند 4 با این ویژگی حیرت انگیزش رسما رقابت خود را با اپل واچ 4 اعلام کرده است.

رابطه تنگاتنگ می بند 4 با فعالیت های ورزشی :

مقاومت 5ATM در آب، برجسته ترین اعلام حمایت می بند 4 از ورزش و فعالیت های ورزشی (به خصوص شنا) است که با کمک یک سنسور 3 منظوره، حرکات مختلف شنا همچون شنا پشت، پروانه، نخلوط و آزاد مورد تحلیل این مچبند قرار میگیرد. به لطف ضد آب بودن این مچ بند، براحتی میتوانید تا عمق 50 متر با آن به شیرجه زدن در استخر و اندازه گیری مهارت های شنای خود بپردازید. البته تمرکز ساعت هوشمند Xiaomi Mi Band 4 تنها به ورزش شنا محدود نمی شود و رشته های دیگری همچون دو، پیاده روی و دوچرخه سواری هم زیر نگاه تیزبین این مچبند سلامتی است.

فرمان پذیری می بند 4 :

یکی از خصوصیات برند شیائومی دست و دل بازی در ارائه امکانات برای دستگاه های مختلف خود است. به لطف تعبیه یک میکروفون داخلی در می بند 4 لذت استفاده از دستیار صوتی هوشمند شیائومی برای شما ممکن شده است. با داشتن این مچ بند به کنترل دستگاه های مبتنی بر اینترنت اشیا و دیگر دستگاه های پشتیبانی شده به کمک فرامین صوتی خواهید بود.

نقد و بررسی ساعت هوشمند می بند 4

مچ‎بندی کارآمدتر با Xiao AI:

شیائومی از ارتباط با محصولات IoT شیائومی هم غافل نمانده و طراحی مچ بند می بند 4 را به گونه ای ترتیب داده است که دستیار XiaoAi به محض بالا آوردن مچ‎بند فعال می شوند و امکاناتی نظیر تنظیمات برنامه ای و پخش موزیک را مثل آب خوردن در اختیار کاربر قرار میدهد. این دستیار چینی تبار به قدری هوشمند است که میتواند با دستورات صوتی هم کارکند.

 

بررسی باتری می بند 4 :

شیائومی می بندها همیشه به داشتن باتری بسیار قدرتمند افتخار می‌کردند و می بند 4 هم از این امر مستثنی نیست. این مچ بند در دو نوع مختلف منتشر می‌شود: مدل معمولی و مدل دارای NFC. مدل معمولی دستبند در حالت عادی می‌تواند تا 20 روز با یک بار شارژ کامل کار کند. اما باتری مدل دیگر به دلیل فعالیت‌های NFC و دستیار صوتی درونی، حدودا تا 15 روز دوام می‌آورد. البته این مدل فقط مخصوص کشور چین است و دستیار صوتی آن هم با زبان چینی کار می‌کند. 

Related image

بررسی عملکرد می بند 4 :

همانند تمامی مچ بندهای هوشمند سلامتی هم‌رده، می بند 4 هم دارای قدم شمار، سنسور ضربان قلب و یک سنسور شش محوره برای ردیابی حرکات ورزشی می‌باشد. این مچ مبند می‌تواند فعالیت‌های ورزشی شما مثل دویدن، دوچرخه سواری، شنا و… را تشخیص دهد. اطلاعات خروجی هم شامل موارد معمول مثل سرعت متوسط دویدن، قدم زدن، گام‌های بلند، تعداد کلی قدم ها، تعدد قدم‌ها در سربالایی و… می‌باشند. در واقع می بند 4 تمامی اطلاعاتی که شما در هنگام ورزش کردن به آن‌ها نیاز دارید را در اختیارتان قرار می‌دهد. خوشبختانه سنسور ضربان قلب این دستگاه هم بسیار دقیق تر از مچ بندهای ارزان قیمت کار می‌کند و همچنین می‌تواند به صورت مداوم و 24 ساعته ضربان قلب شما را نمایش دهد. شما می‌توانید تنظیم کنید که هر 1 یا 5 یا 30 دقیقه، سنسور ضربان قلب اطلاعات مربوط به ضربان قلب شما را محاسبه کرده و آن را نمایش دهد. تعداد قدم ها، مسافت پیموده شده و کالری سوزانده شده توسط بدن شما بر روی Mi Band 4 قابل مشاهده می‌باشند .

در ادامه بررسی Mi Band 4 باید گفت که این دستگاه به ویژگی sleep tracker مجهز می‌باشد، یعنی شما اگر در هنگام خواب مچ بند را به دست خود ببندید، پس از بیدار شدن می‌توانید اطلاعات مراحل مختلف خواب خود (خواب عمیق، سبک، REM و…)  را دریافت کنید. راحت بودن بند دستگاه باعث می‌شود تا در هنگام خوابیدن، وجود مچ بند را بر روی دست خود احساس نکنید. اما متاسفانه این ویژگی فقط برای خواب شب عمل می‌کند و در هنگام چرت‌های کوتاه روزانه اطلاعات مفیدی را دریافت نخواهید کرد. به غیر از تمامی ویژگی‌های فوق که در اکثر مچ بندهای هوشمند دیده می‌شوند، می بند 4 دارای ویژگی‌های اضافی دیگری هم می‌باشد. مثلا شما می‌توانید با مچ بند خود آلارم و تایمر تنظیم کنید. همچنین با تنظیم کردن یک هشداردهنده، مچ بند در زمان هایی که به مدت طولانی فعالیت نداشته اید، به شما هشدار می‌دهد تا کمی پیاده روی کنید! در بررسی Mi Band 4 باید گفت که این مچ بند سلامتی قادر به تشخیص نوع فعالیت ورزشی شما می‌باشد طبق معمول، شما می‌توانید با سینک کردن می بند 4 با اپ مخصوص آن بر روی اسمارت فون، اطلاعات خروجی آن را در تلفن همراهتان مشاهده کنید. همچنین Mi Band 4 قادر به نمایش تمامی ناتیفیکیشن‌های تلفن همراه شما بوده و حتی می‌توانید موزیک پلیر گوشی را هم با آن کنترل نمایید. مثلا اگر در پیام رسان واتس اپ پیامی برای شما ارسال شده باشد، ناتیفیکیشن آن بر روی مچ بند ارسال می‌شود. البته شما نمی‌توانید مستقیما از می بند 4 به پیام‌های خود جواب دهید و برای این کار باید به اسمارت فونتان مراجعه کنید. در واقع می بند 4 فقط ناتیفیکیشن‌ها را برای شما ارسال می‌کند و شما قادر به پاسخگویی به هیچ ناتیفیکیشنی از روی مچ بند نخواهید بود.

Related image

می بند 4 دارای ویژگی بسیار جالب دیگر هم می‌باشد، بدین صورت که می‌توانید از طریق آن تلفن همراه خود را پیدا کنید و یا با تلفن همراه، مچ بند خود را بیابید. یعنی در صورتی که مچ بند به تلفن همراه متصل باشد و شما یکی از آن‌ها را در جایی از منزل خود گم کرده باشید، می‌توانید از طریق پخش یک ناتیفیکیشن دستگاه خود را پیدا کنید. تنها ویژگی معمولی که در می بند 4 نمی‌بینیم، اتصال مستقیم به GPS می‌باشد. مچ بندهای گران قیمتی که به GPS مجهز هستند، می‌توانند فواصل طولانی را با دقتی مثال زدنی محاسبه کنند. اما باید در بررسی Mi Band 4 به این نکته اشاره کنیم که این دستگاه هم همانند می بند 3 فاقد GPS بوده و به غیر از سنسورهای درونی، تنها به لوکیشن اسمارت فون شما تکیه می‌کند. بنابراین اگر دونده‌ی ماراتن هستید، بهتر است تا از مچ بندهای سلامتی پیشرفته تر استفاده نمایید.

برگ برنده ای با عنوان چیپست NFC:

اگر جزو طرفداران پر و پا قرص شیائومی نباشید، باور اینکه این مچبند هوشمند میتواند پرداخت های دیجیتال، پرداخت هزینه حمل و نقل عمومی و ست شدن با موبایل هوشمندتان در یک چشم به هم زدن را مثل آب خوردن انجام دهد، دشوار خواهد بود اما این تنها گوشه ای هنرنمایی های نسل جدید شیائومی برای مخاطبانش می باشد.

 

 

جمع بندی بررسی Mi Band 4 :

اگرچه می بند 4 یکی از بهترین مچ بندهای سلامتی موجود در بازار است و با توجه به قیمت نسبتا پایین در مقایسه با رقبا دارای ارزش خرید بالایی می‌باشد، اما مطمئنا مچ بندهای سلامتی قدرتمندتری هم در بازار موجود هستند. با این حال وقتی بحث قیمت به میان می‌آید، Mi Band 4 می‌تواند از بهترین گزینه‌های ممکن باشد. مثلا اگرچه مچ بندی مثل Fitbit Charge 3 دارای ویژگی‌های به مراتب بیشتری از می بند 4 است، اما این دستگاه در حدود 120 دلار قیمت دارد، یعنی 3 برابر می بند 4. همچنین می بند 3 که یکی از بهترین مچ بندهای سلامتی ارزان قیمت موجود در بازار است فقط 10 دلار ارزان قیمت تر از می بند 4 می‌باشد، پس شاید برای شما خوشایندتر باشد که با صرف هزینه‌ی بیشتر، می بند 4 را که دارای نمایشگر رنگی و پرنور، باگ‌های کمتر و ویژگی‌های بیشتری می‌باشد را انتخاب نمایید. در انتهای بررسی Mi Band 4 باید گفت خوشبختانه این دستگاه به تمامی ویژگی‌های اساسی یک مچ بند سلامتی مجهز بوده و از آن مهم تر، اطلاعات خروجی از می بند 4 برخلاف بسیاری از مچ بندهای ارزان قیمت دارای دقت بسیار خوبی می‌باشند که شما می‌توانید به آن‌ها تکیه کنید. پس مطمئنا می بند 4 دستگاهی است که ارزش این همه تعریف و تمجید را دارد!